00 21/05/2013 16:23
Ho trovato anche un altro articolo : AutoBlog.com

che parla della versione 6F24, con quindi una capacità di coppia leggermente minore rispetto al 6F26.

Quindi è confermato che è sviluppato in joint-venture con il gruppo Ex-Chrysler.




6F24 six-speed PowerTech automatic transmission
Available for the first time in most 2014 Jeep Patriot models is the world-class 6F24 six-speed automatic transmission. Independently developed by PowerTech and refined for application in the 2014 Jeep Patriot, the six-speed automatic is fully electronic and designed for fuel efficiency and improved performance.

Compact and lightweight, the 6F24 eliminated many potential extra engineering efforts from a packaging standpoint with the chassis layout. Overall length of the transmission is 378.5 mm.
The six-speed automatic features a closely aligned 5.46 gear spread that provides nearly imperceptible shifting from launch through highway speeds. With a 4.21 first gear and standard Auto Stick for manuallike shifting, acceleration characteristics deliver fun-to-drive excitement.

With a 0.77 sixth gear, engine rpm is significantly reduced at highway speeds for optimal fuel efficiency. The stepped shift schedule across all six gears is designed for optimal fuel economy in city driving as well. Customers will notice extremely quiet operation throughout the gear ranges with the use of noiseresistant gears that effectively reduce noise, vibration and harshness (NVH).

The final drive ratio when mated to the 2.0-liter I-4 engine is 3.648. When mated to the 2.4-liter I-4 engine both the 4x2 and 4x4 versions will have a final drive ratio of 3.367.

The new six-speed transmission also helps reduce cost of ownership and maintenance costs with its fill-for-life design. There is no transmission dipstick, and transmission filter or fluid changes are not required under normal driving conditions. Low-viscosity fluid is used to improve fuel economy by enabling quicker operating temperatures on the transmission to reduce drag on internal components.




oppure un articolo simile tradotto :



Cambio automatico a sei rapporti 6F24 PowerTech

Il nuovo cambio automatico a sei rapporti 6F24 è stato sviluppato da PowerTech e messo a punto specificatamente per la nuova Jeep Compass 2014. Compatta, leggera e completamente elettronica, la nuova trasmissione automatica a sei velocità assicura migliori prestazioni e cambiate precise e fluide, incrementando notevolmente il piacere di guida.

Il nuovo cambio automatico sarà disponibile esclusivamente in abbinamento al motore benzina da 2,0 litri e 156 CV, equipaggiato ora anche sulla gamma Compass commercializzata in Italia.

Con un rapporto di trasmissione di 0,77 per la sesta marcia, il regime giri/min disponibile alle velocità autostradali risulta più basso ed assicura efficienza nei consumi. Anche i passaggi da un rapporto all’altro dei sei disponibili sono stati ottimizzati per migliorare i consumi. I clienti apprezzeranno gli aumentati livelli di silenziosità dell’abitacolo ottenuti grazie all’utilizzo di specifici ingranaggi che riducono efficacemente rumorosità, vibrazioni e rigidità (NVH).

Il nuovo cambio a sei rapporti assicura inoltre un risparmio nei costi di manutenzione. Non è prevista infatti la sostituzione di filtri o liquidi in condizioni di guida normali. Il cambio utilizza un fluido a bassa viscosità per consentire attraverso temperature di esercizio più rapide la riduzione di tensioni sui componenti interni a vantaggio dei consumi.



Penso che molte di queste caratteristiche siano comuni al 6F26
[Modificato da imola78 21/05/2013 19:49]


###########################################
Cee'd Sportswagon MY2013 CRDi 128cv Cool Automatica
+ Techno pack + Tetto Panorama, Black Soul